lördag 14 juli 2012

Goda råd mottages tacksamt!

63 dagar kvar tills startskottet ljuder och jag ska springa halvmarathon. Idag råder Tvivlet och Paniken. Det kommer inte att gå, det kommer inte att gå... Förkylningen som bröt ut under resan tvingade mig till en veckas paus, men jag återupptog löpningen för tre dagar sedan. Började lätt med en fem kilometers joggingtur i spåret och det kändes helt ok. Idag skulle jag springa två varv i samma spår, men nej. Tog pulsklocka på av purt intresse och hade en vilopuls på 87 innan jag ens börjat klä om. Uppe i 95 bara av att dra på mig löpshorts, över 100 innan jag hade knutit skorna. Och när jag väl började lufsjogga var jag nära 170 slag i minuten i en av de första uppförsbackarna. Det blev bara ett skamvarv idag. HJÄLP!

Alla teorier om varför det är så här mottages tacksamt. Alla goda och mindre goda råd om hur jag ska göra nu mottages också tacksamt. Alla dåliga råd om hur jag ska göra nu mottages också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar