torsdag 26 juli 2012

Formtoppning

Nu, ni!Nu är det Janne Holmén och jag som ska göra det! Han, som tog EM-guld i marathon 2002, har gjort ett träningsprogram åt mig! Han ville att jag skulle springa ett tiokilometers testlopp i förrgår och idag ville han att jag skulle backträna. Nåväl, värmde upp i ca 13 minuter och letade samtidigt upp en längre backe som det skulle ta en minut att springa uppför i snabbare tempo. Sprang uppför, vandrade ner och gjorde om proceduren nio gånger till. Avslutade med att jogga långsamt en stund. Det var tungt, men I won´t let you down, Janne!

Kan villigt erkänna att jag länge letat efter det ultimata träningsprogrammet, men inte riktigt hittat det förrän nu. Alla rikssvenska program har känts lite lama och sådär puttinuttitrevligt osvettiga. Men nu har jag den riktiga utmaningen framför mig och litar på att det här ska bli bra. (Holméns mamma är ju från Esse så här andas det kvalitet).

Om det kostade skjortan? Nej, inte alls. 6 euro och 90 cent var vad jag betalade i maj 2011 när den månadens nummer av Runner`s World kom ut. Om det faktiskt var specialdesignat för mig? Ja, Holméns träningsprogram för formtoppning inför halvmaraton innehåller också ett avsnitt för löpare som vill klara loppet på 2.20, och det är ju jag det. 

Sus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar