lördag 16 juni 2012

Myggmat och nostalgi




Dagens träning bestod av ett återhämtningspass i form av en lugn promenad. Turen gick runt viken vid Gamla Hamn där Popkalaset pågår som bäst. Kan inte låta bli att hänföras av utsikten varje gång jag tar mig fram längs vägen och stigarna där. Det är lummigt kring sjöbodarna och båtarna får mig att längta ut, ut mot Öuran som står för några av de ljusaste barndomsminnena. Då var det faffas träbåt, Tolsas fisk och de virkade gardinerna som fammo satt upp i Skata-Einars stuga (som var fammos och faffas då). Det var alltid iskallt i vattnet, men varmt under mormorsrutetäcket efteråt när jag låg och läste Kalle Anka. Och spänningen, gott folk, när faffa berättade om den där natten när Nostaja sjönk och allt som hände i samband med det!

Ja, jag längtar alltid ut till havs när jag vandrar mot Kittholmen, men idag fick jag koncentrera mig mest på att vifta undan myggen med en hundflokekvast.

I morgon blir det en springtur på förmiddagen och förhoppningsvis får jag också se pionknoppen ovan öppna sig i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar