fredag 15 juni 2012

Inte kunna ge upp

"Förstår inte du, som är över fyrtio, att man inte ska plågmotionera sin kropp när man passerat bäst före? Du äger en kropp som fått ta mycket stryk med många svåra infektioner och hur var det förra gången du försökte springa halvmaraton? Du fick gå långa sträckor för att höfterna och ryggen bråkade. Ge dig, kvinna!"

Men, det är ju precis det jag inte kan. Ge upp, alltså. Så nu står jag här igen och ska göra en helhjärtad satsning på ett halvmaratonlopp. Såg nyss att det är endast 92 dagar kvar till start och testloppet jag snickrade ihop i förrgår visade på halvtaskig kondition, så det kommer att bli en utmaning. Skorna är slitna och springtightsen är för trånga. Men, det ska gå och om jag dessutom exponerar mina planer i en blogg, så kommer jag på något sätt inte undan...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar