söndag 5 augusti 2012

OS och jag

Damernas triathlon igår var en riktig rysare med ingrediensen Lisa Norén som vi följde så mycket vi hann. Tänk att pressa sig i 1500 meter simning, hoppa upp på cykeln och trampa över 40 kilometer och så avsluta med att springa 10 kilometer! Imponerande! När vi ser atleterna i direktsändning kan vi bara föreställa oss alla dessa dagar när simtekniken, uthålligheten och den mentala styrkan ska finslipas. Alla dagar på jobbet är inte toppendagar för dem heller.

Inspirerad av de riktiga atleterna drog jag på mig springalångtkläderna med vätskebältesbihang och pulsklocka och tog sikte på rutten Risöhäll-runt. Det var kvalmigt och svetten flödade redan efter den första kilometern, men jag kom i mål. Om jag får vara frisk (vilket jag tänker vara) och hinner träna (vilket jag också ska se till att förverkliga) kommer det här att gå vägen. Jag kommer att orka lufsa hela vägen i Stockholm.

Sus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar