söndag 19 augusti 2012

Mörkning

Toppidrottare mörkar ofta skador och sämre träningsperioder för att konkurrenterna inte ska få nys om hur det egentligen ligger till inför stortävlingar. Jag är min värsta konkurrent inför storloppet. Idag avslöjade min man för mig vad jag har för fel. Nu blir det till att byta taktik för att överrumpla motståndaren.

Det hela började lite oförargligt under den helt underbara konserten med Tomas Ledin. Jag stod (och hoppade) fem timmar på asfalt. Tänkte att det nog kommer att gå bra den här gången eftersom det annars inte gör det - men då brukar inte Tomas Ledin vara med och det kan vara den avgörande faktorn. Kändes lite stelt att gå långsamt genom stan när musiken hade tystnat. I natt är du min, sa jag till Buranaasken när jag väl kommit hem - spiknykter bör tilläggas.. Följande dag skulle tre ämbar svarta vinbär plockas och omvandlas till saft och när jag avslutade uppdraget hade jag kramp i ryggen, men det låtsades jag inte om. Har mörkat och mörkat med Burana hela veckan och så går min man och avslöjar alltihopa för mig. Det började oskyldigt med att han berättade för en god vän att det inte går så bra med Susannes träning eftersom hon igen har fått ryggproblem. Men, sen kommer karln hem och berättar ryktet för mig också. Så nu vet jag - skadeglatt - om varför min senaste tia gick betydligt långsammare än vad den brukar göra.

Sus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar